بیمه کوثر

نمایندگی پورجعفر کد(5099)

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 846
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


Alternative content



بیمه تجهیزات الکترونیک

بیمه تجهیزات الکترونیک :

 

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه عمر مانده بدهکار

بیمه عمر مانده بدهکار :

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

عمروحوادث خانواده

بیمه عمروحوادث خانواده :

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه عمر و حوادث اختیاری

عمروحوادث اختیاری:
درراستای افزایش سقف پوششهای بیمه ای کارکنان (مازاد بر بیمه های قانونی) این شرکت پوششهای بیمه عمروحوادث تکمیلی را ارائه نموده است.
افراد تحت پوشش با پرداخت حق بیمه ماهیانه تعیین شده توسط شرکت متبوع خود از انواع بیمه های عمروحوادث برخوردار می گردند .

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه تمام خطر نصب

بیمه تمام خطر نصب:
موضوع این بیمه نامه پوشش تمام خطر مربوط به نصب ماشین آلات و تجهیزات و همچنین نصب هرگونه سازه با اسکلت فلزی بوده و شرايط آن نيز مشابه بیمه تمام خطر پیمانکاران مي باشد .

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه مکمل درمان و دندانپزشکی

مکمل درمان و دندانپزشکی:
بیمه مکمل درمان برای کارکنان قراردادی و شرکتی صنایع مختلف توسط این شرکت براساس قرارداد فی مابین و سقف پوششهای مربوطه اجرا می گردد.
این بیمه به منظور جبران هزینه های درمانی بستری و پاراکلینیکی کارکنان و خانواده آنان بوده و هزينه‌هاي مازاد بر بیمه های تامین اجتماعی(قانون کار و خدمات درمانی کارکنان دولت) را تأمين مي‌نمايد.

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه کشتی

بیمه کشتی:
در بيمه كشتي خسارات وارده بشرح زير و با توجه به شرايط بيمه‌نامه و نوع آن تحت پوشش قرار مي‌گيرد .
- خسارات وارده به كشتي در اثر آتش سوزي ،‌به گل نشستن ، برخورد با صخره و شناورهاي ديگر و همچنين خسارت ناشي از زلزله،آتشفشان،‌صاعقه و حوادث ناشي از بارگيري، تخليه،زيان همگاني و هزينه نجات
- مسئوليت ناشي از برخورد كه موجب اتلاف يا آسيب ديدگي كشتي ديگر و محصولات آن و زيان همگاني    گردد و همچنين هزينه نجات محمولات آن .

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه تمام خطر پیمانکاران

بیمه تمام خطر پیمانکاران
این بیمه نامه اصولا برای پوشش پروژه های ساختمانی و عمرانی بکار       می رود و آنرا از زمان شروع تا پایان تحت پوشش قرار می دهد .
مطابق بند(ج) ماده 21 شرايط عمومي پيمان (مصوب سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور) پيمانكار موظف است پيش از شروع كار، كارهايي كه در اسناد پيمان تعيين شده را در مقابل حوادثي كه در اسناد ياد شده مشخص گرديده به نفع كارفرما نزد موسسه‌اي كه مورد قبول كارفرما باشد ، بيمه نمايد.
گسترش‌ سريع‌ تكنولوژي‌ و توسعه‌ ابزارهاي‌ ساخت‌ و كاربرد مواد اوليه‌ جديد در زمينه‌ صنايع‌ و مهندسي‌ براي‌ساخت‌ پروژه‌هاي‌ ساختمانهاي‌ مسكوني‌، اداري‌، بيمارستانها، مدارس‌، تئاترها، كارخانه‌ها، نيروگاهها، فرودگاهها،پلها، سدها، آب‌بندها، تونلها، سيستمهاي‌ آبرساني‌ و زهكشي‌، بندرگاهها و ايجاد كانالها باعث‌ شده‌ كه‌ از طرف‌مقاطعه‌كاران‌ تقاضايي‌ نسبت‌ به‌ اين‌ نوع‌ پوشش‌ بيمه‌اي‌ ايجاد شده‌ است‌. اين‌ نوع‌ بيمه‌، رشته‌ جديدي‌ شمرده‌ مي‌شودو كاربرد آن‌ در جبران‌ خسارت‌ كارهاي‌ مورد مقاطعه‌ از قبيل‌ خاكبرداري‌، انجام‌ امور تسطيح‌، اجراي‌ موقت‌ تأسيسات‌مورد نياز كارگاهي‌ و پروژه‌هاي‌ اصلي‌ است‌.به عبارتي بيمه تمام خطر پیمانکاران تقريباً هر گونه زيان يا خسارت فيزيكي ناگهاني و غير قابل پيش بيني را كه در طول مدت بيمه و در محل اجراي پروژه به اموال بيمه شده وارد آيد را جبران خواهد نمود . با توجه به اينكه حدود پوشش بيمه اي ارائه شده توسط بيمه ، يك پوشش تمام خطر مي باشد ،  لذا هر خطري كه به نحوي مشخص استثناء نشده باشد ، تحت پوشش قرار مي گيرد .

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه عمر و سرمایه گذاری

 

بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری یکی از انواع بیمه‌های عمر می‌باشد که همزمان با برقراری پوشش بیمه عمر ، امکان سرمایه‌گذاری منابع حق بیمه پرداختی را فراهم می‌نماید بدین‌ ترتیب که با سرمایه‌گذاری حق بیمه‌های دریافتی از بیمه‌گذاران ، علاوه بر ایجاد اطمینان خاطر ناشی از بیمه عمر و برقراری پوشش‌هایی نظیر فوت و از کار افتادگی جهت بیمه شده ، وی را در سود حاصله از سرمایه‌گذاری حق بیمه‌های پرداختی نیز سهیم می‌کند.

بیمه عمر و سرمایه گذاری حرکتی است مناسب در جهت کسب آرامش خیال امروز و رفاه زمان بازنشستگی و همچنین تأمین پشتوانه مالی بازماندگان در زمان غیبت سرپرست خانواده

بیمه عمر و سرمایه گذاری تأمین مناسبی است برای جبران بازنشستگی و کهولت سن ، تشکیل سرمایه برای فرزندان ، تأمین هزینه‌های جهیزیه و ازدواج و تحصیل فرزندان ، ساخت و خرید مسکن و ...

زمـان طـراحی 20 سـال آینـده اکنـون اسـت نه 20 سـال بعـد

اگر امروز برای خرید پوشش بیمه عمر و سرمایه گذاری اقدام نکنید

20 سـال دیـگر خــواهید گــفت ای کـاش ایــن کـار را می‌کــردم


اگر امروز خواستی و نتوانستی که معذوری ولی اگر روزی توانستی و نخواستی منتظر روزی باش که بخواهی اما نتوانی

بيمه عمر و سرمایه گذاری (ویژه قرارداد گروهی کارکنان وزارت دفاع و ستاد کل)

شرکت بیمه کوثر پوشش بیمه عمر و سرمایه گذاری با شرایط و ویژگی‌های خاص را برای کارکنان شاغل در وزارت دفاع و ستاد کل ارائه داده که لازم است جهت ملاحظه جداول اندوخته و ثبت نام در این بیمه به واحدهای کارگزینی یا خدمات رفاهی یگان محل اشتغال مراجعه شود.

 

بيمه عمر و سرمایه گذاری (ویژه قرارداد گروهی کارکنان وزارت دفاع و ستاد کل)

اين بيمه از نوع اختیاری  و يكي از پوششهاي مورد بحث در بيمه های اشخاص است كه با هدف ایجاد آرامش خاطر و امید نسبت به آینده، بهبود معیشت بویژه در دوران بازنشستگی و تامین نیازهای اساسی از طرق قابل اطمینان طراحی گردیده است.

کارکنان مي‌توانند با خريد اين بيمه‌نامه و ايجاد يك پس‌انداز مستمر و منظم ماهانه ( کسر از حقوق ) در آینده از سرماية حاصله جهت رفع بخشي از نيازهاي زندگي مانند هزينه تحصيلات فرزندان، ‌هزينه تأمين جهيزيه و ازدواج فرزندان، هزینه سفرهای زیارتی، تهیه مسکن و ... استفاده نمايند.

بهره برداری از منافع اين نوع بيمه با برنامه‌ريزي ارائه شده از سوي شركت بيمه كوثر و توافق حاصله با بيمه شدگان، در زمان اشتغال و یا در دوران بازنشستگي با تنظیم فیش مکمل حقوق امکان پذیر خواهد بود.

داوطلبین خرید این بیمه نامه به کارگزینی  یگان محل خدمت خود وکالت می دهند تا مبلغی مشخص ( حداقل 200،000 ریال و حداکثر 1,000,000 ریال ) را به صورت منظم و با افزایش 10 درصدی سالانه از حقوق آنها کسر و به حساب شرکت بیمه کوثر واریز شود و بدنبال آن شرکت بیمه کوثر با وصول اولین حق بیمه نسبت به صدور بیمه نامه و تحویل آن به بیمه گذار اقدام خواهد نمود.

این شرکت بالا ترین سود علی الحساب سالانه را  به حق بیمه‌های واریزی اختصاص و در پایان هر سال سود قطعی را نیز محاسبه و به اندوخته بیمه شده اضافه می نماید. صرفه اقتصادی این نوع بیمه، استفاده از طرح 10 ساله و بالاتر می باشد زیرا اندوخته ایجاد شده مناسب و به صورت تصاعدی افزایش دارد. بیمه شدگان می توانند اندوخته خود را پس از اتمام قرارداد به صورت یکجا و یا به صورت مستمری ماهانه( فیش مکمل حقوق) دریافت نمایند با این توضیح که در صورت درخواست اندوخته به شکل  مستمری، سود مجدد نیز به باقیمانده اندوخته در هر ماه تعلق خواهد گرفت.

سایر مزاياي پوشش بيمه عمر و سرمایه گذاری بیمه کوثر

پوشش مازاد عمر و حوادث :

در صورت فوت بیمه شده ، علاوه بر اندوخته سال فوت ، معادل 120 برابر آخرین حق بیمه ماهانه بعنوان سرمایه فوت به متصالحین (ذینفعان بیمه شده) پرداخت خواهد شد و چنانچه فوت بیمه شده در اثر حادثه باشد مبلغ سرمایه عمر به دوبرابر افزایش می‌یابد.

اعطاي وام :  بیمه شده مي‌تواند پس از پرداخت حداقل دو سال حق بیمه ، در مواقع ضروري تا سقف90 درصد اندوخته از وام نيز بهره‌مند شود و نرخ سود این وام 4% بیشتر از نرخ فنی مورد محاسبه حق بیمه خواهد بود.

معافيت مالياتي :  اندوخته بیمه شده در بيمه عمر و سرمایه گذاری به هر ميزاني كه باشد از ماليات معاف است و در صورت فوت بيمه شده نيز مشمول ماليات بر ارث نخواهد بود.

توضیحات تکمیلی
1- ما در شرکت بیمه کوثر متناسب با حقوق کارکنان حق بیمه (حداقل 200.000 ریال و حداکثر 1.000.000 ریال) را تعریف کرده و جزئیات جداول در اختیار مجموعه‌های کارگزینی ، خدمات رفاهی و نیز رابطین بیمه هر یگان قرار داده شده است.
2- چون این پوشش بیمه‌ای از نوع اختیاری است ، همکاران محترم متقاضی این بیمه فقط فرم درخواست (شماره یک) را تکمیل و پس از تائید کارگزینی به نحو مقتضی تحویل شرکت بیمه کوثر می‌نمایند.
3- حداقل فروش این بیمه‌نامه 5 ساله است و حداکثر آن تا 30 سال نیز تعریف شده است لیکن تضمین سود برابر ضوابط بیمه مرکزی صرفاً برای مدت 10 سال است و برای سال‌های بعدی با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه ، نرخ تورم و ... سود مجدد اعلام خواهد شد.
4- هرگونه تغییرات در این بیمه (تغییر در مبلغ حق بیمه ، تغییر در مدت بیمه‌نامه ، تغییر در مشخصات ذینفعان) امکان پذیر بوده و در صورت نیاز لازم است فرم مربوطه تکمیل و پس از تائید کارگزینی تحویل شرکت بیمه کوثر شود.
5- در صورت فوت بیمه شده در طی مدت قرارداد بیمه‌نامه ، از سوی شرکت بیمه کوثر علاوه بر اندوخته ، به میزان 120 برابر حق بیمه ماهانه سال فوت به عنوان سرمایه فوت به ذینفعان پرداخت خواهد شد و چنانچه فوت بیمه شده در اثر حادثه باشد سرمایه عمر دو برابر شده و به ذینفعان (متصالحین) پرداخت می‌گردد.
6- در صورتیکه بیمه شده تقاضای دریافت اندوخته خود را در پایان قرارداد به صورت مستمری (فیش دوم) داشته باشد با توجه به مدت زمانی که برای دریافت حقوق تعیین می‌نماید حقوق ماهانه وی مشخص و به مانده پول او سود هم تعلق خواهد گرفت.
اطلاعیه جدید این پوشش بیمه‌ای که در ادامه آمده است
همراه با فیش‌های حقوقی فروردین سال 90 کارکنان وزارت دفاع توزیع خواهد شد

براي بسياري از کارکنان، کار به معني زندگي و بازنشستگي به معني پايان زندگي فعال است  ولي با يک برنامه ريزي مناسب اقتصادي
 
(کنار گذاشتن بخش کوچکي از درآمد دوران اشتغال)  در قالب  پوشش بيمه  عمر و سرمايه گذاري شرکت بيمه کوثر
 
مي توان دوران بازنشستگي را به يک زندگي همراه با  آسـايش  و  آرامـش تبديل نمود.

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه باربری

بیمه های باربری

آیا می دانید هنوز هم بسیاری از تجار در اثر از دست دادن کالاهای خود در مسیر حمل در آستانه ورشکستگی قرار می گیرند؟
محصولات كارخانه هاي توليدي ، كالاهاي مصرفي ، مواد اوليه و انواع ماشين آلات سبک و سنگين ، در جريان بارگيري ، حمل و نقل و تخليه در معرض خطرهاي گوناگون از جمله تصادف وسيله نقليه، شرايط نا مساعد جوي ، سوانح و بلاياي طبيعي ، نا امني مسير عبور ، تلف و آسيب ديدگي ، دزدي ، عدم تحويل و ...  قرار دارند . 
بيمه‌ حمل‌ و نقل‌كالا پوششي ‌است‌ كه‌ بيمه‌گر درقبال‌ دريافت‌ حق‌ بيمه‌ متناسب‌ با پوشش‌ بيمه‌اي‌ ارائه شده به بيمه‌گذار، تعهد مي‌كند كه‌ چنانچه‌ كالاي‌ مورد بيمه‌ در جريان‌ حمل‌ و جابجايي‌ ازمبدأ تا ‌مقصد ذکر شده‌ در بيمه‌نامه‌ و به ‌علت ‌وقوع ‌يكي ‌از خطرات ‌بیمه شده مندرج‌ در آن ، ‌تلف‌ و يا دچار خسارت گردید و يا بيمه‌گذار براساس‌ قوانين‌ و مقررات ‌بين‌المللي‌ متحمل ‌پرداخت‌ هزينه‌هايي‌ شد ، زيان‌ وارد به‌ كالا و  هزينه‌های صورت گرفته  را جبران‌ نماید .
علاوه ‌بر پوشش هاي‌ ذکر ‌شده فوق ‌، دربعضي از موارد زيان‌ وخسارات ‌وارد به ‌اشخاص ‌ثالث‌ هم‌ تحت‌ پوشش‌ اين ‌بيمه‌نامه  قرار مي‌گيرد . 
همچنین این بیمه می تواند پشتوانه ای قوی در جهت ایجاد اطمینان خاطر برای وارد کنندگان و صادر کنندگان کالا ، صاحبان کالا و بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی و بازرگانی باشد .

ازجمله محاسن استفاده از خدمات بیمه ای این شرکت می توان به این موارد اشاره نمود :
-      صدور بیمه نامه در حداقل زمان ممکن ، بدون حضور فیزیکی و با استفاده از نمابر
-      صدور بیمه نامه در سراسر کشور از طریق شبکه گسترده خدمات دهی
-      پوشش وسایل حمل بیمه گزار  ( ترابری صنعت )
-      کارشناسی و برآورد خسارت توسط کارشناسان مجرب
-      پرداخت خسارت در کوتاهترین زمان ممکن
-      پرداخت بخشی از خسارت پس از کارشناسی اولیه ( در صورت تعلق خسارت ) تا زمان تکمیل مدارک
-      ارائه مشاوره در کاهش ریسک

انواع طبقه بندي در بيمه هاي باربري
بيمه‌ حمل‌ و نقل‌ كالا را می توان به‌ سه‌ بخش‌ عمده‌ و اساسي‌ زير تقسيم‌ کرد‌ :
الف) تقسيم بندي براساس طريقه حمل 
1-    حمل و نقل دريايي
2-    حمل و نقل هوائي
3-    حمل و نقل زميني
* دربعضي حملها از دو يا سه روش حمل براي ارسال محموله ها استفاده مي شود كه به آنها حمل مركب مي گويند. 
ب) تقسيم بندي بر پايه مبدأ و مقصد از لحاظ جغرافيائي 
1 - بيمه حمل و نقل خارج از كشور يا بيمه هاي وارداتي - صادراتي - ترانزيت 
2 - بيمه حمل و نقل داخل كشور يا بيمه حمل و نقل داخلي
* بيمه وارداتي : در اين حالت مبدأ حركت خارج و مقصد داخل ايران مي باشد . 
* بيمه صادراتي : در اين حالت مبدأ داخل ايران و مقصد خارج از ايران مي باشد . 
* بيمه ترانزيت : مبدأ و مقصد در اين نوع بيمه ها خارج از ايران مي باشد ، بطوريكه ايران در مسير حمل قرارگيرد. 
* بيمه حمل و نقل داخلي : مبدأ و مقصد در بيمه هاي داخلي ، داخل ايران مي باشد . 
ج ) تقسيم بندي براساس نوع پوشش بيمه اي 
1- بيمه با شرايط A تمام خطر (All Risks)
2- بيمه با شرايط B
3- بيمه با شرايط C
4- بيمه با شرايط خسارت كلي (Total Loss)

حمل و نقل داخلي
اين بيمه نامه محموله هايي كه مبداء و مقصد و مسير حمل آنها در محدوده جغرافيائي ايران قرار دارد را شامل می شود .
بيمه نامه هاي باربري داخلی را مي توان به چند شكل صادر نمود . 
الف )بيمه نامه هاي عمومي Floating Policy 
يك قرار داد كلي است كه بين بيمه گر و بيمه گذار منعقد مي گردد و در آن شرايط اصلي بيمه و رئوس كلي حقوقي وتعهدات طرفين مانند خطرات تحت پوشش، شيوه حمل معين مي‏شود ودرآن با يك سرمايه بيمه‏اي معين ومشخص موافقت مي گرددكه شامل حمل هاي متعددي مي باشدوبه همين دليل ، قرارداد تا زماني كه سرمايه توافق شده از طريق حمل هاي متعدد به پايان رسد داراي اعتبار مي باشد ، همانطور كه گفته شد در اين قرارداد با شرايط و مسائل كلي قرارداد توافق مي شود ولي مشخصات محموله ، نام وسيله نقليه ، تاريخ حمل و ميزان سرمايه حمل در زمان حمل بايد به اطلاع بيمه گر برساند . با چنين توافقي كليه كالا هائي كه بيمه گذار در آينده اقدام به حمل آنها مي نمايد ، تحت پوشش بيمه اي قرار مي گيرد ، مشروط بر اينكه بيمه گذار كليه اطلاعات مربوط به حمل و نقل هر محموله را در اختيار بيمه گر قرار دهد . چنانچه مواردي در قرارداد موردموافقت قرارنگرفته باشدبايدقبل ازحمل كالا به اطلاع بيمه گر رسيده و موافقت وي اخذ شده باشد 
يكي از منافع اين نوع قراردادها و بيمه نامه ها در اين است ، كه براي حملهاي مختلف نياز به مراجعه بيمه گذار و صدور بيمه نامه از طرف بيمه گر نبوده و باعث كاهش هزينه ها و جلوگيري از اتلاف وقت مي شود . 
ب ) بيمه نامه هاي ساده
بيمه نامه اي است كه براي حمل كالاي معيني صادر مي شود و در آن مشخصات مورد بيمه طبق فرم پيشنهاد باربري در آن قيد مي گردد ، لازمه صدور اين نوع بيمه نامه اين است كه بيمه گذار قبلاً از وضعيت مورد بيمه و چگونگي حمل آن اطلاع داشته و اين اطلاعات را در اختيار بيمه گر قرار دهد .

خطرات تحت پوشش در بيمه هاي باربري داخلي
خطرات تحت پوشش در بيمه هاي باربري داخلي به دو دسته به شرح ذيل تقسيم مي شوند : 
الف) خطرات اصلي 
خطرات كه معمولاً در بيمه هاي داخلي تحت پوشش بيمه اي در مي آيد ، خطر آتش سوزي و حادثه وسيله نقليه مي باشد ، كه معمولاً در متن چاپي بيمه نامه هاي داخلي مي آيد و منظور از حادثه وسيله نقليه ، تصادف وسيله نقليه ، پرت شدن وسيله نقليه و واژگون شدن وسيله نقليه مي باشد . حدود 70% خسارت هاي ايجاد شده در حوادث جاده معمولاً ناشي از خطرات فوق مي باشد . 
ب) خطرات اضافي 
در حمل و نقل خطرات ديگري نيز وجود دارد كه محموله را تهديد مي نمايد مانند پرت شدن محموله از روي وسيله نقليه - برخورد جسم خارجي با مورد بيمه ، خسارات ناشي از بارگيري و تخليه و سرقت كلي محموله . 
خطرات فوق بنا به درخواست بيمه‏گذار و پس از منظور نمودن اضافه نرخ مربوطه ، تحت پوشش بيمه نامه‏هاي داخلي درمي آيد ، بديهي است مي بايست خطرات اضافي دقيقاً در شرايط خصوصي بيمه نامه آورده شود .

نرخ حق بيمه در بيمه هاي داخلي
نرخ حق بيمه دربيمه‏هاي باربري داخلي به ‏عوامل مختلفي بستگي داردكه مهمترين آنها به شرح ذيل مي‏باشد. 
الف )  بر اساس تعداد خطرات و نوع خطرات تحت پوشش
بيمه گذار هر چه خطرات بيشتر را تحت پوشش قرار دهد نرخ حق بيمه بيشتر خواهد بود . 
ب ) مقدار فاصله بين مبدأ و مقصد
روشن است كه هر چه فاصله مبدأ و مقصد كمتر باشد احتمال اتفاق حادثه و در نهايت خسارت كمتر مي شود . 
ج ) نوع محموله از لحاظ آسيب پذيري و خطرناك بودن
هر چه آسيب پذيري كالاها بالاتر شود احتمال خسارت بيشتر مي شود ، مثلاً اگر كالا شكستني باشد مانند شيشه يا تخم مرغ شدت خسارت بيشتر خواهد بود پس منطقي است كه براي اينگونه كالاها حق بيمه بيشتري گرفته شود . 
د) مسير حركت و نوع وسيله نقليه
اصولاً در جاده هاي كوهستاني آمار خسارت و حادثه ناشي از پرت شدن وسيله نقليه بيشتر است و در بعضي مسيرها مي‎بايست قسمتي از حمل در مسير دريا انجام شود،كه مخاطرات خاص خود را به همراه خواهد داشت . اصولاً وسائل نقليه كه در حين حمل با سرعت بالايي حركت نمايند احتمال خطر بيشتري را خواهند داشت ، مثلاً حمل با نيسان به مراتب درمقايسه با حمل با كاميون پر ريسك تر مي باشد.

دانلود فرم پیشنهاد بیمه باربری داخلی

شرایط و خطرهای بیمه شده در بیمه های بین المللی:
•    شرایط A
•    شرایط B
•    شرایط C

دانلود فرم پیشنهاد بیمه باربری بین المللی

خطرات تحت شرايط خسارت كلي
اصولاً وقتي بيمه نامه با چنين خطراتي از سوي بيمه گذار درخواست مي گردد كه فروشنده كالا يا خريدار يك بيمه نامه خارجي تهيه نموده است و براي انجام تشريفات واردات و صادرات نياز به يك بيمه نامه ايراني دارد يا اينكه مورد بيمه در صورت آسيب ، تنها در يك مرحله ممكن است خسارت ببيند . دراين حالت در شرايط خصوصي بيمه نامه با شرايط C متن زير مي بايست اضافه گردد . 
* عليرغم هر شرط ديگري كه در كلوز C و ساير شرايط مندرج در متن ظهر بيمه نامه ، كالاي مورد بيمه فقط در اثر از بين رفتن كل محموله در يك مرحله و در نتيجه آتش سوزي ، غرق شدن كشتي ، سقوط هواپيما. و به محض تخليه كالا در فرودگاه مقصد يا بندر مقصد اعتبار بيمه نامه خاتمه مي يابد . 
 

شرایط صدور بیمه نامه باربری ،‌ شناورها
بیمه نامه حمل کالاهای با موتور لنج و شناورهای متوسط و کوچک باربری بین بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و بنادر کشورهای حوزه دریای خزر صورت می گیرد ،‌ نرخ و شرایط ویژه ای در شرکت بیمه کوثر ارائه می گردد.
البته برای بیمه گذاران محترمی که کالای خود را با شناورهایی که شرایط ویژه دارند حمل نمایند ، تخفیف هایی در حق بیمه اعمال می گردد. برخی از این شرایط به شرح زیر می باشد :
- چنانچه شناور در تعاونی های صاحبان شناور عضو باشد : 5% تخفیف
- در صورت مجهز بودن شناور به سیستم مخابراتی : 10% تخفیف
- چنانچه ظرفیت شناور بیش از 200 تن باشد : 10% تخفیف
- چنانچه شناور دارای بارنامه حمل طبق فرم های استاندارد باشد : 15% تخفیف

تخفيفات
الف) تخفيف پرداخت حق بيمه بصورت نقد
در صورتي كه در بيمه هاي واردات و صادرات حق بيمه بصورت نقد دريافت گردد شركت هاي بيمه مي توانند حداكثر به ميزان 10% حق بيمه به عنوان تخفيف در نظر بگيرند. 
ب) تخفيف حمل با كانتينر
در صورتي كه حمل كالا از مبدأ تا مقصد نهائي با كانتينر حمل گردد ، درصورت احراز اين مطلب بيمه گر مي تواند 20% به عنوان تخفيف كانتينر از حق بيمه هاي اخذ شده را برگشت دهد . 
ج) تخفيف صادراتي
در صورتي كه بيمه از نوع بيمه هاي صادراتي باشد ، براي تشويق صادركنندگان و كاهش قيمت هاي تمام شده كالاهاي صادراتي ، شركت هاي  بيمه  مي توانند تا 45% حق بيمه را تخفيف دهند.

اضافه نرخها
در صورتيكه در بيمه نامه باربري وارداتي يا صادراتي ، نوع وسيله حمل كشتي و يا كشتي به همراه وسائل نقليه ديگر از قبيل كاميون يا قطار ( حمل مرکب ) اعلام  شود ، شرط طبقه بندي كشتي به بيمه نامه الحاق می گردد ، در اين شرايط كشتي هاي حامل كالا مي بايست توسط يكي از مؤسسات مندرج در شرايط ذكر شده ، طبقه بندي شده باشند . ( منظور از طبقه بندي کشتی شرايطي است كه كشتي هاي حامل كالا مي بايست دارا باشند و اين شرايط معمولاً  توسط مؤسسات معتبر بين المللي كه مورد قبول انستيتوي بيمه گران لندن مي باشند كنترل و به كشتي گواهي طبقه بندي اعطاء مي شود ) ، حال اگر چنانچه كشتي طبق شرايط مذكور طبقه بندي نشده باشد و يا سن كشتي بيش از حدودي باشد كه در شرايط ذكر شده باشد و يا اینکه كالا روي عرشه كشتي حمل گردد  بيمه گذار مي بايست اضافه نرخ متعلقه را پرداخت نمايد . 
* كالاهائي كه بصورت عرف كشتيراني می بایست روي عرشه حمل شود مشمول پرداخت  اضافه نرخ نمی گردند مانند حمل كانتينر
* درصورتي كه سن كشتي از 15 سال به بالا باشد طبق جداول مخصوص شامل اضافه نرخ ميگردند.

بيمه باربري ترانزيت
ترانزيت كالا عبارت از سلسله مراحل حمل كالا از مبادي خارجي به مقصد كشور ثالث  
كالا از قلمرو جمهوري اسلامي ايران از يك نقطه مرزي كشور وارد و عیناً از همان نقطه يا از نقاط مرزي دیگر كشور خارج ميگردد. 
هرگاه كالاي ترانزيت خارجي تا پايان مدت اعتبار پروانه به گمركات خروجي تحويل و يا از مرزهاي كشور خارج شود ، ترانزيت خاتمه يافته گرديده و گمرك مكلف به تسويه تضمين دريافتي خواهد بود.

مراحل و مدارك لازم جهت پرداخت خسارت
الف ) اعلام وقوع حادثه
براساس ماده15 قانون بيمه، بيمه گذار موظف است حداكثر ظرف مدت 5روز از تاريخ اطلاع خود از وقوع خسارت بيمه گر را مطلع نمايد. اعلام وقوع خسارت بصورت تلفني و يا حضوري نيز قابل قبول است مشروط بر آنكه متعاقب آن بيمه گذار مراتب را بصورت كتبي و طي نامه به شرکت بیمه کوثر اعلام نمايد.
نامه اعلام خسارت بيمه گذار مي بايست حاوي موارد ذيل باشد:
1-    شماره بيمه نامه
2-    نوع و علت خسارت (درصورت اطلاع)
3-    ميزان و مبلغ تقريبي خسارت (درصورت اطلاع)
4-    شرح مختصري از چگونگي وقوع خسارت (درصورت اطلاع)
5-    زمان و محل وقوع خسارت (درصورت اطلاع)
6-    زمان و نحوه اطلاع بيمه گذار از وقوع خسارت
7-  محل استقرار كالاي خسارت ديده، نام و شماره تماس كارشناس و يا فرد مطلع از طرف بيمه گذار (جهت بازديد احتمالي از كالا)
ب ) بازديد از كالاي خسارت ديده
به منظور تعيين علت، نوع و ميزان خسارت وارده، ضمن هماهنگي لازم با كارشناس بيمه و جهت سهولت در شناسايي كالاي خسارت ديده و تطبيق آن با بيمه نامه صادره، مدارك اوليه ذيل جهت بازديد تهيه گردد:
1-    تصوير خوانا از پروفرما ( بیمه نامه های بین المللی )
2-    تصوير خوانا از بيمه نامه و الحاقيه هاي صادره
3-    تصوير خوانا از بارنامه حمل بين المللي و بارنامه حمل داخلي 
4-    تصوير خوانا از ليست بسته بندي و فاكتور كالا
5-    تصوير خوانا از صورتمجلس تنظيم شده (درصورت وجود)
6-    تصوير قبض انبار گمركي ( بیمه نامه های بین المللی )
ج )- تهيه مدارك لازم
پس از بازديد از خسارت و به منظور بررسي خسارت مدارك ذيل مي بايد ارسال گردد: 
1-    اصل بارنامه حمل بين المللي و يا اصل بارنامه حمل داخلي
2-    اصل فاكتور محموله
3-    اصل ليست بسته بندي
4-    اصل گواهي مبدا
5-    اصل رونوشت راهنامه C.M.R (در حمل هاي زميني) كه در آن خسارت به تائيد راننده و شركت حمل و نقل رسيده باشد.
6-    كپي پشت و روي پروانه ورودي كالا (جواز سبز گمركي)
7-    تصوير قبوض انبار گمركي
8-    اصل صورتمجالس گمركي و بندري و يا هر صورتمجلس خسارت كه با مقصر و متصدي حمل تنظيم شده باشد.
9-    اعلاميه ورود كالا به مرز
10-    اصل گواهي كسر تخليه و يا عدم تحويل (درصورت كسري كالا)
11-    نامه ادعاي خسارت بر عليه مقصر حادثه و متصدي حمل (فورواردر)
12-    اصل گزارش مقامات انتظامي محل وقوع حادثه (چنانچه در خارج از كشور باشد مي بايد توسط كنسولگري تائيد گردد)
13-    گزارش بازديد خسارت نمايندگان لويدز (درصورتيكه خسارت در خارج از كشور باشد)
* بنا به نوع خسارت امكان دريافت برخي از مدارك علاوه بر مدارك فوق وجود دارد .
د ) حفظ حقوق بيمه گر

براساس ماده17 شرايط عمومي ظهر بيمه نامه هاي صادره، كليه حقوق بيمه گذار در مقابل اشخاص ثالث به لحاظ تقصير يا مسئوليت اشخاص مذكور در ايجاد حادثه تا ميزان خسارت پرداخت شده به بيمه گر، منتقل مي گردد و اگر بيمه گذار اقدامي كند كه منافي با حق مذكور باشد در مقابل بيمه گر مسئول شناخته مي شود.

از مهمترين اين اقدامات مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
1-    اعلام و ادعاي خسارت به مسئول يا مقصر خسارت ظرف مهلت هاي مقرر قانوني (در مورد حمل كنندگان كالا مهلت هاي مقرر با توجه به نوع بارنامه بوده و بيمه گذار مي تواند زمان دقيق آن را در شرايط ظهر بارنامه مربوطه ملاحظه نمايد)ا
2-    عدم مصالحه و يا سازش با مسئولين يا مقصرين خسارت
3-    تهيه صورتمجلس گمركي يا بندري و يا ساير صورتمجلس هاي مربوطه
4-    درصورت عدم اطمينان از سلامت كالا، بيمه گذار به هيچ وجه نبايد رسيد بدون قيد و شرط به متصديان حمل بدهد.
5-    اخذ گواهي عدم تحويل از متصدي حمل، درصورت عدم تحويل كالا
ه ) پرداخت خسارت :
مبلغ خسارت كارشناسي شده پس از تكميل مدارك لازم، در اسرع وقت تعیین و وجه آن در قبال تنظيم رسيد و واگذاري حقوق به بیمه گذار و یا نماينده قانوني وي پرداخت مي گردد.

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: دو شنبه 19 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه خودرویی

 

 
 
بیمه خودرویی
این نوع بیمه نامه در قالب بیمه نامه های شخص ثالث و بیمه نامه های بدنه برای خودروهای دولتی و خودروهای شخصی کارکنان قابل ارائه  می باشد بیمه های ثالث و بدنه برای کارکنان بصورت اقساط8  الی 10  ماهه کسر از حقوق می باشد .با توجه به گروهی بودن قرارداد ، تخفیفات ویژه ای برای افرادی که از این پوششها استفاده می نمایند در نظر گرفته شده است

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: دو شنبه 19 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه آتش سوزی
شركت بيمه كوثر در راستای حمایت از خانواده کارکنان اقدام به انعقاد قراردادهای عمومی بیمه آتش سوزی خانه واثاثیه نموده است.
-    از جمله خطرات تحت پوشش می توان به خطرهای حریق ، انفجار ، صاعقه ، سیل ، طوفان ، زلزله ، ضایعات ناشی از بارش برف و باران ، هزینه پاکسازی ، هزینه اجاره و اسکان موقت حادثه دیده و مسئولیت در قبال اشخاص ثالث اشاره نمود. همچنین بیمه شدگان می توانند منزل دوم خود را نیز تحت پوشش این بیمه قراردهند.

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: دو شنبه 19 دی 1390برچسب:اتش سوزی,بیمه اتش سوزی, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بیمه کوثر

 

javahermarket

نويسنده: احسان پورجعفر تاريخ: دو شنبه 19 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to bimekowsar.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com